Meggie van der Heijden / Dtv Nieuws

Aan de Vlierbloem in Den Dungen hebben bewoners rook ingeademd bij een brandje in hun huis. Eén persoon moest daarom naar het ziekenhuis.

In de keuken van het huis was de afzuigkap in brand gevlogen, waarbij veel rook vrijkwam. Toen de brandweer arriveerde, was het vuur inmiddels al gedoofd, maar de bewoners hadden de ruimte geventileerd met een overdrukventilator.

Daarom werden ze in de ambulance gecontroleerd op rookinhalatie. Eén van de bewoners werd voor de zekerheid naar het ziekenhuis gebracht, voor verdere controle. Ook verrichte de brandweer nog metingen bij de buren, maar er was nergens sprake van gevaarlijke concentraties koolstofmonoxide.

De gemeente gaat nu bepalen of het huis waar de brand woedde nog veilig bewoond kan worden. Alle inzet van de hulpdiensten trok ook het nodige bekijks van omwonenden.